Δευτέρα, 26 Φεβρουαρίου 2018

«Το παράδειγμα του Αεροδρομίου του Ελληνικού δεν αξίζει στο Νομό Ηρακλείου και στην Κρήτη» - του βουλευτή Νίκου Ηγουμενίδη

Με την φράση «Το παράδειγμα του Ελληνικού δεν αξίζει στο Νομό Ηρακλείου και στην Κρήτη», ο βουλευτής του Νομού Ηρακλείου και συντονιστής της ΕΠΕΚΕ Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης παρενέβη στο θέμα του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» και στην ημερίδα της Ένωσης Νέων Αυτοδιοικητικών Ελλάδος (24.2.2018) σχετικά με τις υποδομές και την τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, τονίζοντας ότι «πρέπει από τώρα να δούμε την επόμενη μέρα για το «Καζαντζάκης»».


Ειδικά για το Αεροδρόμιο Ηρακλείου, σημείωσε ότι «μετά και την τελευταία απόφαση παραχώρησης από το ΓΕΑ στην ΥΠΑ, η επικείμενη παραχώρηση της έκτασης από την ΥΠΑ στον Δήμο Ηρακλείου θα λύσει ασφαλώς τα χέρια. Όπως τα χέρια θα μας λύσει και η επικείμενη σύσταση Γραφείου Υποστήριξης Αερολιμένα Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης», δηλαδή ξεχωριστής δομής τόσο για την στελέχωση με έμπειρο προσωπικό, όσο και για την καθημερινή υποστήριξη της επιβατικής και τουριστικής κίνησης».

Σχετικά με την επόμενη μέρα του αεροδρομίου, παρατήρησε  ότι «πριν από όλες τις μικρές και μεγάλες «σωστικές» παρεμβάσεις, πρέπει να δούμε από τώρα την επόμενη μέρα, δηλαδή την αξιοποίηση, με όρους κοινωνικής αποτελεσματικότητας και δημόσιου συμφέροντος, της έκτασης του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης». Το αεροδρόμιο Ηρακλείου είχε το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης διακίνησης επιβατών για το δωδεκάμηνο του 2017, (στην κατηγορία των αεροδρομίων με επιβατική κίνηση άνω των 4 εκατ.), και μάλιστα με άνοδο 10,8%. Ενώ είναι κοινός τόπος ότι μόλις πριν ένα χρόνο μπήκε σε πραγματική τροχιά υλοποίησης το αεροδρόμιο στο Καστέλι. Όμως πρέπει από τώρα να δούμε την επόμενη μέρα για το «Καζαντζάκης». Το παράδειγμα του Ελληνικού δεν αξίζει στο Νομό Ηρακλείου και στην Κρήτη», δήλωσε ο βουλευτής του Ν. Ηρακλείου.

 Αναφέρόμενος σε όλα τα σημαντικά έργα υποδομών που βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη στην Κρήτη (ΒΟΑΚ, Αεροδρόμιο Ηρακλείου και Καστελίου, Λιμάνι Ηρακλείου),  ο Νίκος Ηγουμενίδης σημείωσε ότι «η Κρήτη θα παραμείνει ένα βήμα μπροστά στον τομέα του τουρισμού»,  ενώ έκανε ειδική αναφορά στην συντελούμενη μετάβαση στο λεγόμενο μοντέλο της «πρόληψης» στον τομέα του τουρισμού, επισημαίνοντας την στρατηγική ενίσχυσης όλων των πλευρών του θεματικού τουρισμού (θρησκευτικού, ιατρικού, ορειβατικού, καταδυτικού κ.ά)  και κατ’ επέκταση όλων των αναγκαίων υποδομών που αφορούν στον θεματικό τουρισμό, «ώστε όταν επιτέλους αποκατασταθεί η ειρήνη και η σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή, η Ελλάδα και η Κρήτη να παραμείνουν και με τις καλύτερες προοπτικές, όπως ήδη είναι σε αυτό τον τομέα, ένα βήμα πιο μπροστά από τους γείτονες μας», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ειδική αναφορά έκανε ακόμη στο μεγάλο ζήτημα της λειψυδρίας που φέρει άμεσο αντίκτυπο στον τουρισμό, σημειώνοντας ότι  «πέρα από τα έργα αντικατάστασης-επέκτασης των δικτύων ύδρευσης (με πρώτο παράδειγμα την πόλη του Ηρακλείου, για την οποία έχουν ξεκλειδώσει μια σειρά από χρηματοδοτικά εργαλεία που ήδη αξιοποιούνται), μπαίνει το ζήτημα της αξιοποίησης των υδάτινων πόρων», προσθέτοντας ότι απαιτούνται «ώριμες τεχνικές μελέτες ώστε να προχωρήσουν τα μικρά και μεγάλα έργα που αφορούν στην βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας και κατ’ επέκταση του τουριστικού μας προϊόντος».


Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του Νίκου Ηγουμενίδη.

Κυρίες και κύριοι,

Είναι κοινός τόπος πλέον – σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο – ότι η Ελλάδα αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς, ασφαλείς, αλλά και ποιοτικούς τουριστικούς προορισμούς της Μεσογείου, με την Κρήτη να καταλαμβάνει κεντρική θέση.

Όλο το τελευταίο διάστημα επιχειρείται μια συντονισμένη προσπάθεια αναστροφής του βασικού μοντέλου της τουριστικής ανάπτυξης.

Συντελείται, –  αθόρυβα, αλλά και κατά τη γνώμη μου έντονα αποτελεσματικά – μια κρίσιμη μετάβαση: Η μετάβαση από το λεγόμενο «σωστικό», όπως ονομάζεται, μοντέλο, δηλαδή το μοντέλο κατά το οποίο η χώρα ακολουθούσε τις εξελίξεις, προσπαθώντας ή ασθμαίνοντας να λύσει/ «μπαλώσει» τα προβλήματα που προέκυπταν, στο μοντέλο της «πρόληψης» που φέρνει χειροπιαστά αποτελέσματα αλλά και την ασφαλή εικόνα μιας χώρας που προλαβαίνει ή είναι μπροστά από τα γεγονότα και τις εξελίξεις, με υγιή αναπτυξιακά πρότυπα και σύγχρονες υποδομές, με σεβασμό στην ιστορία, τον πολιτισμό και το μέλλον της.

Σε ένα τέτοιο πλαίσιο έχει ίσως σημασία να έχουμε κατά νου την γενική και μακροπρόθεσμη εικόνα. Σύμφωνα με την έκθεση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC) το 2027 η τουριστική δραστηριότητα συνολικά στη χώρα μας θα συνεισφέρει το 23,8% του ΑΕΠ. Η γενική συνεισφορά του κλάδου στην ελληνική οικονομία αναμένεται να παρουσιάσει αύξηση 6,9%, ενώ μέχρι το 2027 προβλέπεται άνοδος 4,6% σε ετήσια βάση, με τα συνολικά έσοδα από τον τουρισμό να αγγίζουν τα 54,7 δισ. ευρώ.

Η Κρήτη σε έναν τέτοιο ορίζοντα έχει φυσικά έναν κομβικό ρόλο να διαδραματίσει. Καθόλου τυχαία πρόσφατα αμερικανική ιστοσελίδα αναφέρει το Ηράκλειο ως «το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τουριστικό προορισμό στην Ευρώπη». Η εντατικοποίηση και ολοκλήρωση όλων των μεγάλων έργων υποδομής στο νησί θα σφραγίσουν οριστικά πίσω το «σωστικό» μοντέλο που όλοι θέλουμε να αποτελέσει παρελθόν.

Όπως είναι γνωστό, ο ΒΟΑΚ μόλις το τελευταίο διάστημα ξεκλειδώνει, με υπογραφές να μπαίνουν σε κρίσιμες μελέτες. Δεν είναι η ώρα να αποδοθούν οι ευθύνες γιατί ένα έργο δεκαετιών δεν προχώρησε ώστε σήμερα να είναι έτοιμο. Είναι καιρός να φανούμε αντάξιοι των απαιτήσεων της κοινωνίας.
Σε ό,τι αφορά το Αεροδρόμιο Ηρακλείου, είναι επιτακτική η ολοκλήρωση όλων των αναγκαίων έργων μέχρι την κατασκευή και λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι. Μετά και την τελευταία απόφαση παραχώρησης από το ΓΕΑ στην ΥΠΑ, η επικείμενη παραχώρηση της έκτασης από την ΥΠΑ στον Δήμο Ηρακλείου θα λύσει ασφαλώς τα χέρια. Όπως τα χέρια θα μας λύσει και η επικείμενη σύσταση Γραφείου Υποστήριξης Αερολιμένα Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης», δηλαδή ξεχωριστής δομής τόσο για την στελέχωση με έμπειρο προσωπικό, όσο και για την καθημερινή υποστήριξη της επιβατικής και τουριστικής κίνησης.


Αλλά πριν από όλες τις μικρές και μεγάλες «σωστικές» παρεμβάσεις, πρέπει να δούμε από τώρα την επόμενη μέρα, δηλαδή την αξιοποίηση, με όρους κοινωνικής αποτελεσματικότητας και δημόσιου συμφέροντος, της έκτασης του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης». Το αεροδρόμιο Ηρακλείου είχε το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης διακίνησης επιβατών για το δωδεκάμηνο του 2017, (στην κατηγορία των αεροδρομίων με επιβατική κίνηση άνω των 4 εκατ.), και μάλιστα με άνοδο 10,8%. Ενώ είναι κοινός τόπος ότι μόλις πριν ένα χρόνο μπήκε σε πραγματική τροχιά υλοποίησης το αεροδρόμιο στο Καστέλι. Όμως πρέπει από τώρα να δούμε την επόμενη μέρα για το «Καζαντζάκης». Το παράδειγμα του Ελληνικού δεν αξίζει στο Νομό Ηρακλείου και στην Κρήτη.
Σχετικά με το Λιμάνι του Ηρακλείου, έχει μια σημασία και δείχνει έναν δρόμο  ο νέος τερματικός σταθμός κρουαζιέρας στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου και  η νέα κατασκευή υποδοχής των επισκεπτών, έκτασης 1.150 τετραγωνικών, και με την οποία το λιμάνι του Ηρακλείου δεν περιορίζεται πλέον σε ενδιάμεσο σταθμό, αλλά αναβαθμίζεται σε σημείο εκκίνησης και τερματισμού της κρουαζιέρας.

Επιτρέψτε μου όμως να αναφερθώ και σε μια ακόμη πλευρά υποδομών που ενδιαφέρει ειδικά την Κρήτη. Το μεγάλο ζήτημα της λειψυδρίας με άμεσο αντίκτυπο στον τουρισμό πρέπει οπωσδήποτε να μπει επιτακτικά στην ατζέντα μας όλο το επόμενο διάστημα. Πέρα από τα έργα αντικατάστασης-επέκτασης των δικτύων ύδρευσης (με πρώτο παράδειγμα την πόλη του Ηρακλείου, για την οποία έχουν ξεκλειδώσει μια σειρά από χρηματοδοτικά εργαλεία που ήδη αξιοποιούνται), μπαίνει το ζήτημα της αξιοποίησης των υδάτινων πόρων. Μικρά και μεγάλα φράγματα, αντικατάσταση φθαρμένων δικτύων με κύριο στοιχείο τον αμίαντο – είναι πλευρές που επιτάσσουν άμεσα ώριμες τεχνικές μελέτες ώστε να προχωρήσουν τα μικρά και μεγάλα έργα που αφορούν στην βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας και κατ’ επέκταση του τουριστικού μας προϊόντος. Το νερό είναι πολύτιμο αγαθό και η απρόσκοπτη διασφάλιση του είναι πρόκληση για το μέλλον της Κρήτης.

Κυρίες και κύριοι,

Ειδικά για την Κρήτη, που αποτελεί βασικό πυλώνα και πύλη της τουριστικής ανάπτυξης της χώρας, στόχος δεν είναι η συγκυριακή αύξηση του τουρισμού.  Η στρατηγική ενίσχυσης όλων των πλευρών του θεματικού τουρισμού (θρησκευτικού, ιατρικού, ορειβατικού, καταδυτικού κ.ά)  και κατ’ επέκταση όλων των αναγκαίων υποδομών που αφορούν στον θεματικό τουρισμό εμβαθύνουν την άμβλυνση της εποχικότητας με στόχο τον τουρισμό όλο το χρόνο, αλλά συμβάλουν και στη διατήρηση αυτής της δυναμικής, ώστε όταν επιτέλους αποκατασταθεί η ειρήνη και η σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή, η Ελλάδα και η Κρήτη να παραμείνουν και με τις καλύτερες προοπτικές, όπως ήδη είναι σε αυτό τον τομέα, ένα βήμα πιο μπροστά από τους γείτονες μας.
Ο Νικόλαος Παπαδάκης απο το Καρύδι - Ο Μανόλης Καζαμίας - Χασαπλαδάκης - Πρωτοσέλιδα εφημερίδων ............. .............
"/>
Παρακολουθήστε ζωντανά τις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου Δ. Σητείας
Το Φοινικόδασος του Βάι - Το 5ο Μεσογειακό φεστιβάλ - Ο δήμος Σητείας στο ίντερνετ ............. .............
Η μονή Παναγίας Ακρωτηριανής Τοπλού - Το επιβλητικό ενετικό φρούριο Καζάρμα ............. .............

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΑΡΘΡΩΝ


embed google map embedgooglemap.net